Nieuw jaar…

De mening van Dapper dikkerdje.

Op de een of andere manier is met het passeren van de jaargrens, voor mijn gevoel anders dan andere jaren, alle focus gericht op afvallen, op slank zijn, dik zijn is fout..

‘De Afvallers XXL’, ‘Lekker dik’, ‘Nederland eet’.. het is wat je noemt een hype.. En vandaag, toen ik zelfs de mooie verkoopsters van de grootste en bekendste grotematenwinkel van Amsterdam hoorde praten over afvallen en zelfs crashdiëten was ik het eigenlijk een beetje zat..

Heb die mevrouw veel succes gewenst en heb gezegd dat ik er niet meer aan begon.. Had éigenlijk willen zeggen dat ik haar mooi vond zoals ze was en dat ze van crashdiëten absoluut niet gelukkiger gaat worden.. ‘Niet lekker in mijn vel’.. ’20 kilo aangekomen in korte tijd’.. En niemand die dan denkt: ‘Goh, stress thuis, stress op het werk’ of wáarom ben ik eigenlijk zo ongezond/teveel gaan eten ? Oordelen, (veel) minder eten, dat zal er wel voor zorgen dat alles goed komt..

Ik merk aan mezelf dat ik die discussies eigenlijk een beetje aan het ontlopen ben, omdat ik geen zin heb om keer op keer te moeten uitleggen wat ik bedoel als ik zeg dat crashdiëten niet werken, dat ik een lief, leuk, intelligent, talentvol en waardevol mens ben en dat keer op keer moet bewijzen.. Ik geloof eigenlijk het liefst in ‘voorleven’, dus ‘doen’ waar je in gelooft, kijken naar de wereld om je heen en de schoonheid, wonderlijkheid van de mensen om je heen zien (en soms, in mijn geval) ook vastleggen..

Witte roos

Wens je een mooi, kleurrijk en compassievol 2011 !

Dapper dikkerdje

Over yvonnevdhout

Ik ben gewichtscoach/trainer en auteur van het boek RE(d)T je gewicht, een realistische kijk op en aanpak van overgewicht. Ik ben van mening dat het volgen van (populaire) diëten, je niet helpen om blijvend af te vallen. Erger nog, juist mensen die regelmatig een dieet volgen worden uiteindelijk vaak zwaarder dan vóór het dieet. Het goede nieuws is dat dit niet aan jou ligt, maar aan de diëten zelf. Meer info over mij en mijn visie op afvallen vindt je op mijn site: www.redtjegewicht.nl
Dit bericht werd geplaatst in Gewichtige verhalen en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Nieuw jaar…

  1. Ehm.. niet Dapper dikkerTje, maar Dapper dikkerDje…

Geef een reactie

